Vanwege de vakantie is dit artikel later online dan je gewend bent, maar het staat dan ook bomvol fijne vakantiekiekjes. We waren namelijk een week in Frankrijk. Op de camping waar mijn schoonouders de helft van het jaar te vinden zijn. Hoewel we niet heel veel hebben gedaan, vanwege o.a. het enorm warme weer, was het heerlijk om er even een weekje tussenuit te zijn.

Foto 11-07-16 11 04 01

Maandagochtend sliep ik zo lang mogelijk uit, aangezien ik de rest van de dag en nacht nog wakker zou blijven. Luuk kwam gezellig bij me op bed hangen. Hij had ontzettend veel zin in de vakantie, al had hij natuurlijk geen idee wat hem te wachten stond.

Foto 11-07-16 19 30 12

Mijn schoonzusje arriveerde aan het eind van de middag, wat ons de ruimte gaf alle spullen in te pakken en de laatste dingen in huis op te ruimen. Zij vermaakte Luuk en we hoorden constant geschater uit de woonkamer komen. We bestelden patat, dat scheelde weer in afwas haha.

Foto 11-07-16 21 54 19

Rond 22:00 uur vertrokken we dan toch echt naar Frankrijk. Luuk had nog niet geslapen van te voren en zei zodra ik hem in de auto zette direct “kekker slapen mama”. Ja hoor jongen, ga jij maar lekker slapen.

Foto 12-07-16 01 14 30

Het duurde niet lang tot hij sliep. Ik reed het eerste stuk en heb in een keer doorgereden naar Noord Frankrijk. Daar besloten we te tanken en te wisselen. Vlak daarna werd Luuk toch wakker. En geef hem eens ongelijk. Vanwege wegwerkzaamheden reden we heel anders bij Parijs en kwamen we langs het vliegveld. Dat vond Luuk natuurlijk prachtig.

Foto 12-07-16 03 55 32

Toen we na 3 uur met mijn schoonzus achter het stuur weer ruilden, besloten we ook even de benen te strekken. Luuk wilde ook graag uit de auto. Maar hij vond het vreselijk koud haha. Ach, hij was zo moe, het was echt sneu.

Foto 12-07-16 10 51 23

Om 7 uur ‘s morgens kwamen we aan op de camping in Frankrijk, waar we al werden opgewacht door mijn schoonvader. Ik was kapot en binnen een half uur lag ik op de stretcher in onze tent. Dit was het uitzicht vanuit de slaapcabine.

Foto 12-07-16 11 58 31

Van slapen kwam alleen niet veel terecht. Ik lag absoluut niet goed op de stretcher. Mijn buik is blijkbaar zo gegroeid, dat die op een hard randje van de stretcher lag en dat voelde niet prettig. Na 2,5 uur besloot ik er maar uit te gaan en vertrokken mijn schoonouders, schoonzus en Luuk net naar de supermarkt. Joost en ik kwamen samen rustig even bij.

Foto 12-07-16 15 24 04

De eerste middag liep de temperatuur al gauw op. Luuk speelde graag met zijn auto’s op het kleed in de schaduw. Uiteindelijk bleef hij dat elke middag doen.

Foto 12-07-16 15 57 58

De buren hebben een hondje, Mimi. Luuk was direct dikke vrienden met deze harige viervoeter en mocht samen met de Franse buurman de hond uitlaten. Hij liep zonder problemen hand in hand mee haha.

Foto 12-07-16 18 01 45

Tijd om te barbecuen!

Foto 12-07-16 20 20 23

En na een douche was het dan toch echt tijd voor onze eerste nacht in de tent. Ik was heel benieuwd hoe Luuk het zou vinden. Het duurde even tot hij sliep, maar toen hij eenmaal sliep was het prima en sliep hij door.

Foto 13-07-16 07 15 52

Samen wakker worden de volgende ochtend. Ik had zo’n pijn in mijn lijf. Ik sliep samen met Luuk op een lek luchtbed. Gelukkig lag Luuk wel op nog een beetje lucht, maar ik had vrijwel de hele nacht op de grond gelegen. En dat is niet fijn als je al last hebt van je bekken. We gingen dus gauw naar de winkel om luchtbedden te kopen.

Foto 13-07-16 08 25 54

Bij iedere verschoning ging Luuk helemaal vrijwillig op de grond liggen. Waar we thuis regelmatig strijd hebben bij het verschonen was dit een verademing.

Foto 13-07-16 09 07 52

Ontbijten met stokbrood. Luuk had er zin in!

Foto 13-07-16 20 57 55

Van de buren (ja diezelfde van hondje Mimi), kreeg Luuk nog een auto. Zijn verzameling werd uitgebreid en hij speelde nergens anders mee.

Foto 14-07-16 15 16 39

Opa en Maaike waren even voor bij de camping geweest en Luuk rende enthousiast naar ze toe, toen hij ze terug zag komen. We moesten even streng zijn, maar hij had al snel door dat hij niet zomaar op de weg mocht lopen. En liep vaak via het gras ons tegemoet als we even ergens anders geweest waren.

Foto 14-07-16 16 24 10

Zo zagen onze middagen eruit. In de schaduw naast de caravan, Luuk speelt met wat auto’s en wij luisterden muziek, lazen een boek of speelden een spelletje.

Foto 14-07-16 16 36 31

Kleine na-aper die Luuk. Samen met tante Maaike naar de auto’s kijken die de camping op kwamen rijden. En maar zwaaien. En o wee als er niet werd teruggezwaaid. “Kan niet zwaaien” zei Luuk dan teleurgesteld.

Foto 14-07-16 17 18 38

Ineens zagen we een egel oversteken vlakbij de caravan.

Foto 14-07-16 18 56 33

Donderdag was het 14 juli, een feestdag in Frankrijk. Die ochtend gingen we samen met Luuk naar de brandweeroptocht in het stadje. Met een vals mini orkest erbij was de pret compleet. Helaas was het in de schaduw wat koud, waardoor Luuk niet in zijn hum was.

Foto 14-07-16 18 52 40

We aten dus een croissantje en een taartje in de zon en liepen weer terug naar de camping. Hier was aan het begin van de avond nog een receptie. Ik verstond niks van wat er werd gezegd en ik probeerde alle kusjes en het handenschudden met andere mensen van de camping wat te ontlopen. Maar Luuk vond al die aandacht wel grappig.

Foto 14-07-16 18 54 37

Het was pas echt feest als je in opa’s auto was geweest! Vrijwel iedere dag mocht Luuk even achter het stuur zitten. Prachtig vond hij dat.

Foto 14-07-16 19 02 41

En het was weer autospeeltijd op het kleed.

Foto 15-07-16 14 48 12

Het werd iedere dag warmer en een middagdutje in de tent was niet te doen, die stond in de volle zon. We gingen dus echt iedere middag even relaxen met Luuk op het kleed in de hoop dat hij in slaap zou vallen.

Foto 15-07-16 18 17 58

Hmmm lekker zo’n koekje gekregen van oma! Luuk verwilderde helemaal buiten. Hij werd echt een buitenkind en genoot daarvan met volle teugen.

Foto 15-07-16 20 24 16

Het internet was echt belabberd, nauwelijks was er verbinding met Wifi te krijgen. Op zich normaal gesproken wel lekker, maar we deden al zo weinig gedurende de dag. Ik liep dus meestal na het eten even richting de receptie waar meer bereik was, zodat ik in elk geval even contact kon hebben met het thuisfront.

Foto 15-07-16 20 33 18

Overigens zag ik daar op een avond deze vreemde constructie. Een tent op een bestelbus. Je zal er maar in liggen te slapen…

Foto 15-07-16 21 54 43

Luuk wende steeds meer aan het slapen in de tent en ging rustig een boekje lezen voor het slapen gaan. Wel moesten we bij hem blijven, waardoor we meestal tegelijkertijd naar bed gingen. Maar dat was prima.

Foto 16-07-16 08 23 16

De volgende ochtend lag de kleine meneer er lekker bij hahaha. Het is maar goed dat hij thuis een rekje bij zijn bed heeft. Joost heeft hem regelmatig van de grond teruggelegd op het luchtbed ‘s nachts.

Foto 16-07-16 08 43 40

‘s Morgens keek Luuk bij oma in de voortent nog even televisie terwijl opa en tante Maaike naar de bakker liepen voor vers brood.

Foto 16-07-16 14 38 34

Luuk kreeg ineens door dat het best wel heel erg lekker is om ‘s middags even lekker in de schaduw te gaan slapen en deed dit dan ook gelijk bijna 3 uur.

Foto 17-07-16 10 13 26

Zondagochtend na het ontbijt, besloten we te gaan zwemmen. Dit was een stukje lopen vanaf de camping.

Foto 17-07-16 10 18 08

Luuk liep keurig mee en trok ondertussen wat blaadjes uit de struiken haha.

Foto 17-07-16 11 10 12

Het water was erg koud en Luuk vond het zwemmen daardoor helemaal niet leuk. Hij is eigenlijk alleen maar aan het mopperen geweest. Jammer. Maar ook begrijpelijk. Hij zat in een totaal ander ritme en was daardoor vooral heel erg moe. Hij kon daardoor maar weinig hebben.

Foto 17-07-16 12 21 26

Om mijn schoonouders te bedanken voor de vakantie, kochten we mini appelbeignets. Zo lekker!

Foto 17-07-16 14 03 46

Ook zondagmiddag sliep Luuk weer lekker in de schaduw.

Foto 17-07-16 18 28 33

Dit beekje loopt langs de camping en je had er kleine watervalletjes in zitten. Dit hoorde je de hele tijd in de tent, niet gek dat ik vaak moest plassen haha.

Foto 17-07-16 20 12 36

En toen was het alweer tijd voor de een na laatste keer barbecuen in Frankrijk. En daarna maakten we ons klaar voor het laatste nachtje in de tent. De volgende avond vertrokken we weer naar huis. Luuk was gek op deze worstjes van de barbecue en vond het buiten eten en tussendoor wat spelen ontzettend leuk en gezellig.

Zoals ik al zei deden we niet veel, maar het was wel een vakantie om bij te komen van de drukke voorgaande periode. Inmiddels ben ik ook wel weer blij om thuis te zijn, in mijn eigen bed, waar je plast en poept op een wc met wc-bril en waar normaal volkoren brood te koop is. Tijd om de laatste weekjes zwangerschap door te komen. Gelukkig had ik bij thuiskomst nog lekker 2 weken vakantie.

Lees ook: Weekoverzicht #99

Show Full Content

About Author View Posts

Joyce

Hoi! Ik ben Joyce (33), schrijfster én oprichtster van MamaKletst.nl. Moeder van twee jongens, Luuk (7) en Maik (5). Samen met mijn vriend en mijn 2 kinderen woon ik in het mooie Amersfoort. Naast mijn blog werk ik op een speelleergroep en bso en volg ik een studie tot pedagogisch medewerker. Daardoor weet ik veel over het reilen en zeilen in moederland, waar ik weer goed over kan schrijven op MamaKletst!

Previous 26 weken zwanger
Next Schrijf jij in mijn vriendenboekje?

3 thoughts on “Weekoverzicht #98: Een week in Frankrijk

1. Hey meis!
    Dat klinkt als een heerlijke vakantie! Hahah wat een verhaal van het luchtbed wat leeg was….niet heel fijn op de grond slapen. Maar voor de rest heb je wel lekker geslapen! Leuk lekker knus in de tent! Ook fijn dat luuk lekker op t kleed kon spelen! Fijn dat jullie weer terug zijn en een leuke vakantie hebben gehad! ? nu wachten op baby 2.0! 😉