Januari, de maand van de goede voornemens. Ik heb ze niet echt. Niet iets wat speciaal bij het begin van het jaar hoort voor mij in elk geval. Maar er moet wel iets gaan veranderen. Drastisch. Het roer moet om. Want ik wordt niet gelukkiger van de manier waarop ik nu naar mezelf kijk. Mijn zelfbeeld moet veranderen. Maar mijn spiegelbeeld liegt niet. Om mijn zelfbeeld te veranderen zal mijn eetpatroon moeten veranderen. En daar moet ik zo snel mogelijk mee beginnen.

Om heel snel resultaat te zien kan ik natuurlijk aan een crashdieet beginnen. Maar ik ken mezelf. Dat werkt niet. Ik krijg er zo’n honger van, dat ik juist ga snaaien. Ervoor zorgen dat er niets te snaaien in huis is helpt niet. Want ik wandel zo naar de supermarkt om toch iets te halen. Dus moet er wat anders gebeuren. Ik zal, om een gezonder gewicht te bereiken vaker moeten eten. Ik hoef niet zozeer gezonder te eten, want zo ongezond eten we helemaal niet. Maar ik begin vaak pas te eten na lunchtijd. Dan denk ik, oh ja, laat ik eens een boterham of 4 naar binnen werken. Om daarna pas weer te eten met het avondeten. Dat schiet dus niet op.

belly-2354_1280

Vanaf morgen start ik met een ander eetpatroon. 6x per dag, op redelijk vaste momenten eten. Ontbijt, lunch en diner. En ook nog 3 gezonde tussendoortjes. Ik ga dan meer eten dan ik de afgelopen tijd heb gedaan. Ik had voor het moederschap al moeite met ontbijten. Ik laat mezelf zodra ik uit bed kom al opslokken door werk. En nu Luuk er is zorg ik ervoor dat hij een ontbijtje binnen krijgt, schone kleding aankrijgt en lekker kan gaan spelen. Maar mezelf vergeet ik steeds. Vanaf morgen wil ik samen met Luuk gaan ontbijten. Lekker aan tafel zitten samen, hij een bord pap en ik mijn ontbijt. Om daarna allebei in een set schone kleding gehesen te worden en wat te spelen en te werken tot het tijd is voor een lekker tussendoortje.

Als ik Luuk’s eetmomenten aanhou om ook zelf te eten/snacken, ben ik al een heel eind. Daarnaast wil ik proberen om na de lunch samen met Luuk lekker minimaal een half uur te wandelen. Dat schiet er nu nog wel eens bij in. Ja, een wandeling naar de supermarkt om de hoek maken we wel. Die frisse neus krijgen we dus wel, maar dat is toch anders dan samen even een echte wandeling te maken. En de omgeving hier is zo mooi om verschillende wandelingen te maken. Geen dag hoeft hetzelfde te zijn qua wandeling, dus dat moet vast goed komen. En als Luuk ‘s avonds op bed ligt ga ik het hardlopen weer oppakken. De lessen van Evy staan nog steeds op mijn telefoon. En ik weet dat ik het heerlijk vind om te doen.

Natuurlijk neem ik jullie mee in mijn strijd tegen de kilo’s. Ik weet nog niet op welke manier. Misschien gaat het wel zo goed dat ik iedere week een update kan geven van hoe het gaat. Maar misschien is het beter om het om de week te doen. We zullen zien. Eerst maar eens beginnen! Om een echt gezond gewicht te behalen zal ik zeker 30 kilo moeten afvallen. Dat vind ik veel te hoog gegrepen. Dus begin ik met het eerste doel van 5 kilo. Dat moet zeker haalbaar zijn lijkt me!

Wie van jullie doet met me mee? 

Show Full Content

About Author View Posts

Avatar
Joyce

Hoi! Ik ben Joyce (32), schrijfster én oprichtster van MamaKletst.nl. Moeder van twee jongens, Luuk (6) en Maik (4). Samen met mijn vriend en mijn 2 kinderen woon ik in het mooie Amersfoort. Naast mijn blog werk ik op een BSO en volg ik een studie tot pedagogisch medewerker. Daardoor weet ik veel over het reilen en zeilen in moederland, waar ik weer goed over kan schrijven op MamaKletst!

Previous DZP: Oma past op
Next Budget challenge – Maak iets nieuws van oude kleding

36 thoughts on “Het roer moet om

  1. Ik doe met je mee! Wil ook graag een kg of 20 totaal kwijt. Idee is sporten weer op te pakken (dat heb ik ruim 2,5 jr niet meer actief gedaan), regelmatiger eten (dat schiet er met die kleine nu helemaal wel eens in!) En koekjes en chocolade proberen te laten staan.

  2. Wat fijn dat je voor jezelf een kleine doel hebt gesteld ipv direct hoog te beginnen. Ik weet zeker dat het je gaat lukken.

    Hier ook het doel om vaker te gaan eten ipv van 2 keer. Maar het is zo herkenbaar wat je schrijft zodra er een kleintje is vergeet je het sneller.

    Succes het lijkt me leuk om je vorderingen te lezen.

    1. Kleinere doelen halen motiveert mij veel meer. En eerlijk is eerlijk, elke kilo die eraf gaat is er 1. En ook dat is al goed!

      Hopelijk lukt het jou ook om vaker en regelmatiger te eten 🙂

  3. Ik! Wij hadden gezonde gewoonten met weinig snoep en veel salades enzo, alleen zwanger veranderde alles en kon ik geen sla zien. Wel croissants 😉 Nu weer langzaam bezig naar het oude te gaan en fruit als tussendoortjes te nemen en voldoende water te drinkwn (tip, niks anders dan water en thee drinken, fris enzo zijn echt loze kcal).

    1. Ja ik weet het. En water vult ook en zorgt dat je geen honger krijgt. Ik ken alle trucs, alle tips. Het is vooral een kwestie van uitvoeren 😉
      Het moet een gewoonte worden.

      En idd de kleine doelen zorgen ervoor dat ik mezelf motiveer. “Nog 5 kilo te gaan” klinkt veel beter dan “nog 30 kilo te gaan”. 5 kilo is haalbaar 🙂 En misschien denk ik na 4x 5 kilo kwijt te zijn wel dat ik me al zoveel beter voel en dat het dan goed is. We zullen zien 🙂

  4. Ik ben afgelopen maandag begonnen met mijn eetpatroon om te gooien. Voornamelijk gewoon om gezonder te eten. Ik moet namelijk kwa gewicht aankomen haha. Ik wil wel mijn buik platter dus ben nu oefeningen aan het doen thuis via blogilates

    1. Ja de een valt af, de ander moet aankomen 😉 Het is niet eerlijk he. Kon ik maar wat van mij aan jou geven 😛
      Blogilates ken ik niet, ik ga het eens opzoeken. Jij ook veel succes 🙂

  5. Ik wil je heel veel succes wensen en ik weet zeker dat het je gaat lukken. De goede ideeën zijn er, dat is al het halve werk! 🙂

  6. Veel succes. Je stelt je doel al klein in, dat werd mij ook aangeraden. Ben zoals je misschien weet al in okt begonnen en gaat nog steeds goed. Ik heb wat ongezonde dingen al laten staan, de vervangers zijn ook zo slecht nog niet. Verder probeer ik een uurtje te wandelen, lekker muziekje op. Heerlijk. Ik merk wel al dat de conditie iets vooruit is gegaan en dat mijn broek af wilt zakken. En de reacties van mensen die zien dat ik wat afgevallen bent, motiveert mij natuurlijk ook. Maar ik ben er nog lang niet. En dat geeft niet. Tot nu toe is het gemiddeld een kilo per week af, soms bleef ik hangen of kwam ik iets aan. Maar ook dat hoort erbij. Ik moet wel rekening houden dat het straks stil kan blijven staan, ook al ben ik goed bezig.

    Ik wens je veel succes en ben benieuwd naar je logjes over hoe het gaat.

    1. Dank je Diana 🙂 Ik vind het ook heel goed dat jij zo lekker bezig bent 🙂 Lieve reacties motiveren zeker. Ik hoop dat ik ook goed ga afvallen. En soms stilstaan, tja dat hoort erbij 🙂
      Ik ga mezelf ook opmeten, soms val je niets af in gewicht, maar wel in centimeters. En die zijn minstens, zo niet nog belangrijk(er)!

  7. Wat goed dat je zo’n mooi doel voor jezelf gesteld hebt! En vaker eten moet vast lukken. Wat bij mij werkte was vaker, maar kleinere porties eten. Een ontbijtbordje bij het diner ipv een groot bord bijvoorbeeld. Nu is mijn maag daar aan gewend en zit ik snel vol. Succes, je kunt het!

    1. Klopt ja, vaker kleinere porties eten is het hier dus ook. En zodra je maag daaraan gewend is, is het helemaal niet erg meer. Je moet er even doorheen de eerste dagen/weken. Maar komt vast goed. Bedankt!

  8. Goed ook aan jezelf denken is zeker belangrijk! Ik betrap mezelf er ook op dat ik steeds later ga ontbijten vanwege Eline. Samen eten is een hele goeie! Dus daar in ga ik met je mee doen! Heel veel succes!

  9. Nou mijn project komt dus echt als geroepen… Ik ben zelf ook al begonnen, maar ga morgen op vakantie dan weet je wel hoe dat gaat. Vandaar dat ik ook mijn project pas in februari start. Hoop ook nog wat mensen mee te krijgen.

    Je hebt een goed doel voor ogen met hoe je het patroon gaat door breken. Gaat je vast lukken.

    1. Het komt zeker op een goed moment, daarom heb ik me ook aangemeld 🙂
      Ik heb al een foto gemaakt van de weegschaal vanmorgen, dus die zal ik je gauw even toe sturen 🙂

      Fijne vakantie. En hopelijk kunnen we elkaar goed motiveren!

  10. Ha Joyce! Super dat je fit wilt worden en goed dat je sporten daarbij ook weer wil oppakken!! Knap! Voor inspiratie ben je altijd welkom 🙂 ik ben deze maand mijn laatste zwangerschapskilo’s aan het wegwerken, weet hoe lastig het is!

    1. Dank je 🙂 Ik kom zeker eens een kijkje nemen.
      Voor de zwangerschap was het ook al nodig om de overtollige kilo’s eraf te werken, maar na de zwangerschap is het helemaal uit de hand gelopen… Nou ja, ik weet waar het door komt en dat is nu een kwestie van aanpakken en volhouden 🙂 Komt vast goed!

    1. 🙂 Leuk dat je mee doet! Ik ga vanaf morgen 6 keer per dag eten. 3 hoofdmaaltijden (wel kleine porties) en 3 tussendoortjes. Gezonde keuzes maken. En vanaf morgen start ik 3 dagen per week met hardlopen. Door middel van de hardlooplessen van Evy 🙂

  11. Lieve joyce,

    Je hebt de perfecte manier beschreven om te bereiken wat je wilt. You can do it! Maar makkelijk zal het niet zijn indd. Er komen zoveel factoren bij kijken.

    Blijf het lekker met ons delen, dan heb je die stok een beetje achter de deur en zullen velen zich herkennen in jouw weg. Waarmee je misschien weer je motivatie kan behouden…

    succes meid !♡

  12. Goed van je zeg, het is zoo moeilijk om langzaam af te vallen. Ik heb er bijna 3 jaar over gedaan om ruim 35 kilo af te vallen. Wil er graag nog 10 van af. Dus probeer hier ook weer op te letten. Veel water drinken, afwisselend eten en idd 6x per dag eten.

  13. Goedzo! Wat ikzelf heb gemerkt is dat je er voor de volle 100% achter moet staan. Maar aan je post te lezen, sta je dat ook! 🙂 Succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Close

NEXT STORY

Close

Borstvoeding of flesvoeding?

18 oktober 2016
Close

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om je de beste surfervaring mogelijk. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder dan ben je akkoord met deze instellingen.

Sluiten