Het liefst zou je als ondernemer natuurlijk een tv-commercial uitzenden op prime time en billboards plaatsen op de drukste plekken van het land. Maar we moeten natuurlijk wel realistisch zijn als het om je marketingbudget gaat. Gelukkig kun je ook door het juist klein te houden heel goed indruk maken op jouw doelgroep. In dit artikel vertellen we je hoe.

Kleine investering, grote impact

Het heeft eenvoudigweg geen zin om aan grootse promotiemanieren te denken, want daar heb je het geld niet voor (of niet voor over). En dat hoeft ook helemaal niet. Het is juist de kunst om zo slim mogelijk om te gaan met je budget, zodat je zoveel mogelijk indruk maakt op je doelgroep. Heb je bijvoorbeeld al leuke weggevers met je logo?

Laat bijvoorbeeld mooie pennen graveren met je bedrijfsmotto of een welgemeende wens. Aan de andere kant staat het logo van je bedrijf, zodat je klant precies weet van wie dit cadeau afkomstig is. En je weet precies hoe dat gaat: zo’n pen ligt misschien nog wel jaren op het bureau, dus de impact ervan is enorm. Terwijl je maar een kleine investering hoefde te doen om dicht bij je doelgroep te komen.

Wees creatief, bedenk wat bij je past

Naast pennen zijn er natuurlijk talloze andere cadeautjes die je kunt weggeven om blijvend onder de aandacht te komen van je doelgroep. Vaak zijn de beste relatiegeschenken producten waar iedereen vrijwel dagelijks mee te maken heeft. Heb je een technisch adviesbureau voor de bouw? Geef dan bijvoorbeeld voorgedrukte notitieblokken weg waar je doelgroep vastgoedberekeningen op kan maken. Zet je doelgroep veel handtekeningen? Dan passen die pennen nóg beter! Zo kun je altijd iets vinden dat past.

Er zijn veel mogelijkheden, laat je adviseren

Als je het klein wilt houden, zijn er nog veel meer manieren waarop je dat kunt doen. Bijvoorbeeld door oordopjes in een doosje met je logo te laten maken, speciaal voor een open dag op een lawaaiige bouwplaats. Of ijskrabbers met je logo, die echt ontzettend goedkoop zijn in vergelijking met de waarde die ze leveren voor je doelgroep (schone ruiten in de winter) én voor jou (je bedrijfsnaam en logo wordt telkens weer opnieuw gezien).

Kijk eens rond op Maxilia.nl en maak je keuze uit de vele relatiegeschenken die hier te vinden zijn. Laat je ook zeker eens adviseren over de mogelijkheden in jouw branche en voor jouw doelgroep. Daar komt vast en zeker iets moois uit voort!

Show Full Content
Previous Weekend weg in Den Bosch
Next Wespenoverlast in Rotterdam

Comments

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Close

NEXT STORY

Close

Met deze tips van de loodgieter repareer je zelf een lekkende kraan

15 maart 2017
Close

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om je de beste surfervaring mogelijk. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder dan ben je akkoord met deze instellingen.

Sluiten