Deel 3 in de mama valt af serie. Ik wil niet alleen maar vertellen over de ups en dows in mijn afvalproces. Nog steeds heb ik moeite om de draad weer op te pakken. Gelukkig is er iemand die me gaat helpen. Zeer binnenkort krijg ik een op maat gemaakt advies waarmee ik verder aan de slag kan. Toch wil ik iedereen die mee doet nog steeds blijven stimuleren. Daarom deze week 5x een verantwoord ontbijt. 

Om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo van de musli, cruesli en allerlei superfoods. Ontbijtjes mogen voor mij vooral simpel zijn. Naast het ontbijt drink ik ook altijd minimaal 1 glas water. Dat zorgt ervoor dat ik vol genoeg zit. Anders krijg ik na een uur alweer zin om te eten en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Sinds ik iedere dag ontbijt heb ik nauwelijks meer trek de rest van de ochtend. Rond half 11 neem ik nog een tussendoortje en dan red ik het makkelijk zonder verder te eten tot de lunch.

[su_list icon=”icon: heart-o”]

  • Yoghurt met fruit
    Dit is toch wel mijn favoriet. Een bak (magere) yoghurt met een banaan of bijvoorbeeld een appel. Soms doe ik er ook wel een schepje halvajam doorheen om het net wat meer smaak te geven.
  • Een glas melk met een appel
    Dit valt vooral in de categorie ‘snel ontbijt’. Een glas melk heb ik altijd zo opgedronken en die appel kan ik ook nog onderweg opeten als ik haast heb. Maar vergeet niet. Rustig ontbijten is altijd een goed idee. Dus probeer die wekker toch even een kwartiertje eerder te zetten.
  • 2 volkoren crackers met kipfilet
    Kipfilet vind ik heerlijk broodbeleg. Vooral met tuinkruiden. En die krackers zijn lekker hartig.
  • Een volkoren boterham
    Met bijvoorbeeld appelstroop of een plak kaas. Erg eenvoudig, maar wel lekker.
  • Een glas Optimel en een kiwi
    Ik drink graag Optimel. Het vult altijd meer dan een gewoon glas melk en smaakt ook nog eens beter. En een stuk fruit erbij zorgt ervoor dat ik ook nog wat te kauwen heb.
    [/su_list]

Zoals je ziet is het allemaal niet heel bijzonder. Maar het is voor mij al heel wat dat ik überhaupt ontbijt tegenwoordig. Natuurlijk weet ik dat er vast andere, nog betere ontbijtjes zijn. En ik weet ook dat er veel mensen zijn die brood, melk of yoghurt juist afkeuren. Maar zo is dat voor iedereen anders.

Wat eet jij graag als ontbijt? En ontbijt je elke dag?

Show Full Content

About Author View Posts

Joyce

Hoi! Ik ben Joyce (32), schrijfster én oprichtster van MamaKletst.nl. Moeder van twee jongens, Luuk (6) en Maik (4). Samen met mijn vriend en mijn 2 kinderen woon ik in het mooie Amersfoort. Naast mijn blog werk ik op een BSO en volg ik een studie tot pedagogisch medewerker. Daardoor weet ik veel over het reilen en zeilen in moederland, waar ik weer goed over kan schrijven op MamaKletst!

Previous Budget challenge – Doe een week met € 100,00
Next Weekoverzicht #41

9 thoughts on “Mama valt af – 5x een verantwoord ontbijt

  1. Hmm sommige dingen vind ik niet verantwoord. Appelstroop en optimel komen bij mij niet in huis!
    Er zijn zoveel manieren van afvallen/gezond leven, wordt je gek van!

    1. 🙂 Daarom zeg ik, er zijn er ook die bovenstaande dingen afkeuren. Maar inderdaad. Er zijn zoveel verschillende manieren. Volgens de een is appelstroop slecht, volgens de ander goed. Dit werkt voor mij goed, dus dan is het voor mij al niet slecht.

  2. Ik ben ook niet van die müsli, crueslie ect. Eet daarom crackers met kaas, vruchtenhagel of appelstroop. Of een boterham. Misschien dat yoghurt maar eens proberen met fruit. Met jam door heen is wel een goeie tip. Vind yoghurt alleen lekker met suiker, maarja onverantwoord haha. En ik ontbijt elke dag. Neem daar ook de tijd voor, zeker met vroege diensten. Snel ontbijten lukt niet.

    Wat fijn dat je straks iemand achter de deur hebt. Ik ben ook nog altijd blij dat ik een diëtiste hebt genomen. Volgende week mag ik weer langs komen.

    1. Ik merk dat een bak yoghurt met fruit bijvoorbeeld voor mij echt genoeg is om er tot een uur of 11 tegenaan te gaan. Goed dat je elke ochtend de tijd neemt om te ontbijten!

  3. Tips die ik kan geven die ik zelf erg lekker vind:

    – Brinta met water of magere melk en een scheutje kaneel
    – Magere kwark met fruit en muesli
    – Groene smoothie en dan lekker gelijk 0,5L dan zit je voorlopig vol

    1. Brinta krijg ik niet weg helaas. Muesli ben ik ook niet heel fan van.
      En groene smoothies ook niet zo..
      Toch jammer, want ik weet dat het veel betere ontbijtjes zijn dan degene die ik nu eet.

  4. Je hebt een mooi begin gemaakt, maar sommige ontbijtjes lijkt me niet echt genoeg. Zoals een glas melk en een appel is eigenlijk te weinig als ontbijt. Maar zoals je zegt het is al heel wat dat je ontbijt. Dus super meid.

    Ik ontbijt bijna elke dag, soms als ik uitslaap dus niet… Meestal dus het weekend.
    Regelmatig eet ik havermout en daar varieer ik mee. En yoghurt met fruit, vaak banaan en een beetje honing doen het ook goed hier.

    1. Ik heb het er de eerste twee weken van mijn afvalproces anders goed op volgehouden. Dan was mijn tussendoortje alleen iets steviger. Maar het hangt er wel vanaf wat ik moest doen. Als ik daarna het hele huis ging schoonmaken had ik inderdaad niet genoeg aan een glas melk en een appel.

      Havermout lust ik niet. Best jammer, want ik zie daar veel ontbijtjes mee voorbij komen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Close

NEXT STORY

Close

13x leuke kinderboeken voor in de vakantie

6 juni 2018
Close

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om je de beste surfervaring mogelijk. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder dan ben je akkoord met deze instellingen.

Sluiten