Iedere week neem ik jullie mee in mijn strijd tegen de kilo’s in de serie mama valt af. Het valt niet af om af te vallen als je bepaalde (slechte) gewoontes hebt. Toch wil ik het gaan proberen en ik ben ervan overtuigd dat het me gaat lukken. 

Niet alleen een beter en gezonder eetpatroon werken mee aan een beter gewicht. Ook beweging speelt een grote rol. En daar vergeet ik wel eens voldoende van te doen. Het is zo makkelijk om, zeker wanneer het koud is, alleen maar even een stukje heen en weer naar de supermarkt te wandelen en verder thuis te zitten.

Daarnaast houden we niet genoeg geld over voor een abonnement op de sportschool. Sowieso heb ik de afgelopen jaren gemerkt dat ik het lastig vind om consequent naar de sportschool te gaan. Dus een lidmaatschap is weggegooid geld. Het moet ook makkelijker en goedkoper kunnen. Daarom zet ik 7 manieren op een rijtje om toch voldoende te kunnen bewegen. Gratis en voor niets.

Maak op een vast moment iedere dag een lange wandeling

Het werkt voor mij erg goed, om iedere dag na de lunch even een flink stuk te lopen. Fietsen kan in dit geval ook. Maar het helpt heel goed om elke dag rond dezelfde tijd naar buiten te gaan. Het is echt ons momentje buiten samen en terwijl we wandelen vertel ik Luuk ook nog eens wat we allemaal zien onderweg. Hij leert er dus ook nog van!

Ga een stuk fietsen

Ik ben dol op fietsen, dus dit is totaal geen straf voor me. Een stuk fietsen, zonder echt ergens naartoe te gaan doe ik steeds vaker. En wil je toch een eindbestemming hebben, fiets dan ergens heen wat minstens 7 kilometer van je huis af ligt. Bijvoorbeeld de kinderboerderij. Of een andere supermarkt dan waar je normaal naartoe gaat.

Wandel eens wat vaker met de hond

Als je een hond hebt is dit een hele goede. Je maakt er je trouwe viervoeter nog blij mee ook! Heb je geen hond, maar je buren of iemand uit je familie wel? Misschien maak je hen wel heel blij door even met de hond te wandelen. Ik vond het altijd heerlijk om te doen.

Loop de avondvierdaagse mee met je kind

Dit kan natuurlijk niet elke dag, of elke maand. Maar het is wel een goede en gezellige manier om in de lente aan het wandelen te blijven. De avondvierdaagse is leuk en je maakt de school er waarschijnlijk heel blij mee door je op te geven als vrijwilliger om mee te lopen.

Ga hardlopen

Nog een leuke manier om te sporten zonder dat het je geld kost. Hardlopen kun je helemaal zelf doen op het moment dat het jou uitkomt. Ik ben al eens begonnen met de hardlooplessen van Evy en ik moet er nodig weer eens mee verder.

Pak de trap in plaats van de lift

Dit is voor mij best goed te doen. Ik woon namelijk op 8 hoog. Nu vind ik 16 trappen vaak teveel van het goede en sowieso lukt het niet als ik met de kinderwagen ben. Maar ik mag best wat vaker met de trap, in plaats van dat ik de lift pak. Dit is trouwens ook een goede voor op je werk.

Probeer eens een halte eerder uit te stappen en loop het laatste stuk

Ga je wel eens met de bus? Stap dan een halte eerder uit dan die halte die vlak voor je huis stopt. En wandel het laatste stuk naar huis. Het scheelt een hoop nare luchtjes van je mede passagiers de laatste (kilo)meters en het is nog gezonder ook.

Toch geef ik toe dat ik vaker mag bewegen. Dat uurtje bewegen na de lunch schiet er al gauw bij in als het regent. Terwijl we makkelijk met een regenjas alsnog de deur uit kunnen. Ik merk dat ik snel excuses zoek om er onderuit te komen. Terwijl ik me heel goed voel als ik wel ben geweest. Herkenbaar?

Weet jij nog leuke gratis manieren om makkelijk te bewegen?

Show Full Content

About Author View Posts

Joyce

Hoi! Ik ben Joyce (32), schrijfster én oprichtster van MamaKletst.nl. Moeder van twee jongens, Luuk (6) en Maik (4). Samen met mijn vriend en mijn 2 kinderen woon ik in het mooie Amersfoort. Naast mijn blog werk ik op een BSO en volg ik een studie tot pedagogisch medewerker. Daardoor weet ik veel over het reilen en zeilen in moederland, waar ik weer goed over kan schrijven op MamaKletst!

Previous Mama Buiken Challenge – Doe je mee?
Next TAG: Blogspiratie

5 thoughts on “Mama valt af – Bewegen enzo

  1. Ik word hier ook echt knettergek van de kilo’s. De helft vd zwangere kilo’s blijft al 2 maandne plakken. Of ik nu wandel, fiets, oefeningen doe thuis, weinig eet of veel eet. Iets met hormonen hoop ik. Ik wandel sowieso 3x per week een flink stuk, maar als het regent … 😉

  2. Haha herkenbaar dat niet gaan wandelen als het regent 🙂

    Ik doe sinds vorige week dinsdag mee met een groep. Stukje wandelen en wat oefeningen doen. Dus nu MOET ik wel en kan/wil er ook niet onderuit komen. Vanochtend ook lekker gelopen tegen de wind in haha.

  3. Ik probeer in huis extra te lopen: niet alles in 1 keer van de eettafel mee naar de keuken, maar 3 keer lopen. Dat soort kleine dingen, omdat ik inderdaad zelf ook niet zo snel door weer en wind met mijn baby naar buiten ga om te wandelen. En even een paar nummers voor de spiegel dansen is ook een goede oplossing. En gratis!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Close

NEXT STORY

Close

Het verschil tussen mijn kraamweken, de kraamhulp

24 april 2017
Close

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om je de beste surfervaring mogelijk. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder dan ben je akkoord met deze instellingen.

Sluiten