Een maand sporten en gezond eten zou nu moeten zorgen voor leuke resultaten op de weegschaal. En een leuke mama valt af update. Ook al ging het niet goed de afgelopen weken. Je zou denken dat elke ons die eraf is, meegenomen is. Maar voel ik dat op dit moment wel zo? En is dit wel de manier waarop ik door wil gaan?

Met gezond eten is het afgelopen week wel erg goed gegaan. Ik ben sowieso opgehouden met het drinken van cola en andere frisdrank en drink veel water en thee en met hoge uitzondering een sapje ‘s avonds. En daarnaast ben ik opgehouden met snaaien.

Wel moet ik proberen om wat meer regelmaat te krijgen in het eten. Door weer met Luuk mee te eten bijvoorbeeld. Op de een of andere manier sluipt het er steeds weer in om even gauw een boterham te eten als ik aan het werk ben achter mijn computer. Terwijl het wel zo gezellig is om dit samen met Luuk te doen.

En dan het sporten. Ja het sporten. Dat gaat dus niet goed. En ik ben elke keer weer excuses aan het bedenken om niet te gaan. Maar de belangrijkste reden is toch echt dat ik moeite heb om er naartoe te gaan. Nu we geen auto meer hebben, ben ik afhankelijk van mijn fiets. En mijn mamafiets is nog niet dusdanig ingefietst door me, dat ik met gemak even een stuk fiets, helemaal kapot bij de sportschool aankom, dan nog een half uur heel intensief sport, om vervolgens weer dat stuk terug te fietsen (Curves zit in een ander dorp gevestigd, dus het kan niet vlakbij huis).

Een auto lenen is geen optie. Met de bus gaan, zou kunnen, maar is ook alles behalve ideaal. Mezelf echt opfrissen na het sporten is bij deze sportschool helaas niet mogelijk, dus ik doe het mijn medereizigers niet aan om dan in de bus te stappen.

Dus ik zit in dubio. Wat moet ik doen om beter in mijn vel te zitten? Zit ‘m dat in drie keer per week naar de sportschool te “moeten”? Of zit ‘m dat in iedere dag minimaal een half uur bewegen en daar tevreden mee te zijn? Dat is natuurlijk het laatste. Lukt het om te sporten, is dat mooi meegenomen. Maar ik wil niet boos zijn op mezelf als dit niet lukt.

Mede hierdoor heb ik besloten om niet op de weegschaal te stappen deze week. Ik voel me best wel goed nu ik het loslaat. En nu het qua voeding beter gaat en de zon ook nog flink gaat schijnen waardoor ik heel veel met Luuk buiten ben en dus veel wandel en fiets, is dat misschien nog wel belangrijker dan het getal dat de weegschaal aangeeft.

Ik ga dus lekker zo door en zie volgende maand wel of ik dan wel resultaten zou willen delen.

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Curves.

Show Full Content

About Author View Posts

Joyce

Hoi! Ik ben Joyce (32), schrijfster én oprichtster van MamaKletst.nl. Moeder van twee jongens, Luuk (6) en Maik (4). Samen met mijn vriend en mijn 2 kinderen woon ik in het mooie Amersfoort. Naast mijn blog werk ik op een BSO en volg ik een studie tot pedagogisch medewerker. Daardoor weet ik veel over het reilen en zeilen in moederland, waar ik weer goed over kan schrijven op MamaKletst!

Previous De dreumes tag – Deel 1
Next Bobike ONE Maxi

11 thoughts on “Mama valt af: De resultaten na een maand

  1. Je moet ergens beginnen en dan is regelmaat en een half uur per dag bewegen een super goed begin. Dan kun je het altijd nog uitbreiden naar meer!

    1. Dat is zeker waar! 🙂 Het komt ook wel goed. Een half uur per dag bewegen gaat me makkelijk af, dus als dat het doel is, dan hoef ik ook niet meer teleurgesteld te zijn in mezelf 🙂

  2. Herkenbaar, heb ook het aanbod gehad en leek me erg aantrekkelijk maar vanwege de reisafstand en tijd niet haalbaar. Het helpt volgens mij alleen als de drempel erg laag is, om te voorkomen dat je excuses gaat bedenken zoals je zelf aangeeft.

    1. Ik dacht dat het heel goed te doen zou zijn, aangezien ik voor de zwangerschap ook al bij Curves heb gesport en het echt heel erg leuk vindt en het er naar mijn zin had. Maar het is met een kind op de tijden dat zij open zijn, gewoon niet haalbaar. Aan het eind van de dag heb ik echt geen puf meer om te gaan sporten (tijdens spitstijd qua eten/fles/slapen) met het idee dat manlief het na een dag hard werken allemaal zelf moet doen. En de excuses er dan nog bij.. Ach 🙂 Ik heb het in elk geval geprobeerd!

  3. Het liefst minimaal een half uur in de buitenlucht bewegen is het advies! Dus neem Luuk lekker mee in de kinderwagen of ga samen wat voetballen (je moet namelijk wel je hartslag iets omhoog werken) dat is veel beter dan drie keer in de week naar de sportschool.

    Lekker doorgaan met gezond eten en dagelijks wat bewegen.

    Gooi de weegschaal de deur uit joh. De weegschaal is een slechte raadgever. Kijk loever naar je taille (even opmeten en bijhouden) en naar je kleding. Je ziet zelf het beste waar en of je vet verliest. Veel mensen drogen zichzelf onbedoeld uit en zijn trots op hun verloren kilo’s. Maar dat is alleen maar vocht. Goed ware ebkijven drinken helpt ook veel!

    Succes met je “strijd” tegen de kilo’s

    1. Dat van mijn hartslag dat is me niet onbekend inderdaad. Maar met fietsen trap ik stevig door en gaat mijn hartslag absoluut omhoog 😉
      En ik weet het ook van de centimeters in plaats van de kilo’s, maar toch. Die weegschaal is wel een beetje een graadmeter 😉 Die gaat zeker niet de deur uit haha. En van slecht drinken krijg ik extreme migraine aanvallen, dus mijn vochtpeil is altijd op orde haha

  4. Ik vind het een verstandige keuze hoor, doe waar jij je goed bij voelt! Ik ben twee jaar geleden 30 kilo afgevallen en er zit ook wel weer wat aan (gelukkig niet alles), maar dat deed ik zonder sportschool. Wel twee keer per week een uurtje snelwandelen in de omgeving en dat was heerlijk. Hierdoor ging hardlopen ook steeds beter. Verder af ik geen bijzondere dingen, maar wel drie keer per dag en verantwoorde tussendoortjes. Nu heb ik daar weer heel veel moeite mee, want iets hartigs is zo lekker in de avond. Kortom, ik weet hoe lastig het kan zijn en soms moet je het ook een beetje loslaten. Succes!

    1. Dank je. En jeetje wat knap zeg, 30 kilo!! Het is natuurlijk ook een kwestie van je voedingspatroon op orde krijgen. Eten op vaste tijden, zodat je er ritme in krijgt en niet snel iets overslaat. Hardlopen heb ik altijd erg leuk gevonden, maar is door mijn vele gewicht nu een beetje link en blessuregevoelig. Maar zodra ik ook maar even het gevoel heb dat het weer kan, ga ik de lessen van Evy zeker weer oppakken!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Close

NEXT STORY

Close

Mijn werkplek

2 oktober 2014
Close

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om je de beste surfervaring mogelijk. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder dan ben je akkoord met deze instellingen.

Sluiten