Soms ligt het even stil, maar inmiddels ben ik weer vol goede moed bezig met mijn strijd tegen de kilo’s. Ook al lukt het naar buiten gaan nog niet altijd goed, met de regenachtige dagen van de laatste tijd, mijn nieuwe eetpatroon werkt duidelijk wel. Ik praat jullie bij in een update over hoe het nu gaat.

Drie weken geleden schreef ik al dat het me meeviel dat ik niet zo vreselijk veel was aangekomen en de weegschaal weer opstapte. Op dat moment was ik zelf al wat gaan aanpassen in mijn eetpatroon. Maar ongeveer een week later kwam de diëtiste met mijn nieuwe eetschema. En wat ik stiekem al had verwacht. Ik mocht veel meer eten dan ik op dat moment deed. Alleen moest ik soms iets gezondere keuzes maken. Kleine aanpassingen die waarschijnlijk een heel groot verschil maken.

Ook al weet ik dat er heel veel andere diëten zijn, crashdiëten, of juist koolhydraatarme, of suikervrije diëten. Dat werkt duidelijk niet voor me. Ik heb die discipline niet en wil niet bij alles wat ik buiten de deur kan eten mezelf afvragen of het echt wel kan. Doe maar gewoon normaal is mijn motto in deze periode van mijn leven. Wat ik nu zoal eet op een dag?

Ontbijt: 

:: Schaaltje yoghurt
:: Beetje muesli of alleen een handje noten
:: Wat kaneel
:: 1 stuk fruit
:: 1 kop thee

Tussendoor:

:: 2 rijstwafels met halvajam
:: Kop thee

Lunch:

:: 4 volkoren boterhammen
:: 1x 48+ kaas, 2x kalkoenfilet, 1x sandwichspread
:: 1 glas halfvolle melk

Tussendoor:

:: 1 stuk fruit
:: 1 glas drinken naar keuze (bijv. crystal clear)

Diner:

:: 4 scheppen aardappelen
:: 4 scheppen groente
:: Varkensfiletlapje
:: 1 schep jus
:: Schaaltje yoghurt na

Avond:

:: Handje ongezouten noten
:: Drankje naar keuze

Bovenstaande is een greep uit alle mogelijkheden. Daarnaast heb ik een uitgebreide variatielijst waarmee ik sommige dingen kan vervangen. Want ik mag uiteraard ook zilvervliesrijst of volkoren pasta eten. Eigenlijk mag alles. Maar wel met mate. En daarnaast drink ik nog veel water.

Nieuwe dingen

Ik ken de diëtiste persoonlijk en kan haar dus soms via de Facebook chat nog wel eens aanspreken om te vragen wat er wel of niet kan. En eenmaal aan de praat waren we het wel ergens over eens. Wij proberen veel te weinig nieuwe dingen. Houden ons vast aan bepaalde menu’s en wijken daar nauwelijks vanaf. Het is dus tijd om nieuwe dingen proberen.

Door bijvoorbeeld eens een salade te eten als lunch, in plaats van boterhammen. Of om eens nieuwe groente uit te proberen en daar lekkere gerechten mee te maken. Ik zoek me dus suf op Pinterest naar lekkere recepten en deze week proberen we er heel veel uit. Sterker nog, we eten maar 2 keer iets dat we al eerder gegeten hebben. En zodra ik het uitproberen van nieuwe dingen wat meer eigen gemaakt heb, zal ik ook wat lekkere recepten delen. Want ik merk vooral via Instagram, dat hier veel vraag naar is!

Tussenstand

Vorige week ging ik na 5 dagen bezig te zijn met mijn nieuwe eetpatroon de weegschaal op. In de tussentijd vierden we ook de verjaardag van Luuk, dus ik heb gewoon een stukje taart genomen en een biertje gedronken. Wel zorgde ik voor meer verantwoorde hapjes, in plaats van een schaal chips en gewoon wat kaas en worst.

In die 5 dagen tijd was er al 0,6 kilo vanaf. Dat lijkt maar zo weinig, maar het plan was eigenlijk om zo’n halve kilo per week af te vallen. Ik loop dus voor op schema. En dat vind ik zelf erg fijn!

De totale tussenstand staat nu op – 2,1 kilo. Nog 2,9 kilo te gaan tot ik mijn eerste kleine doel bereikt heb.

Show Full Content

About Author View Posts

Joyce

Hoi! Ik ben Joyce (33), schrijfster én oprichtster van MamaKletst.nl. Moeder van twee jongens, Luuk (7) en Maik (5). Samen met mijn vriend en mijn 2 kinderen woon ik in het mooie Amersfoort. Naast mijn blog werk ik op een speelleergroep en bso en volg ik een studie tot pedagogisch medewerker. Daardoor weet ik veel over het reilen en zeilen in moederland, waar ik weer goed over kan schrijven op MamaKletst!

Previous Blote mama buik van Angelique
Next Winnen: Kaartjes Rode Loper Premiere De Notenkraak

7 thoughts on “Mama valt af – Een update

  1. Wat fijn dat je toch nog zoveel mogelijkheden hebt. Dat maakt het een minder grote verplichting (misschien niet goed uitgelegd, maar een dieet heeft toch al snel het imago van dat je alleen sla en droog brood kunt eten en dan is dit al beduidend meer en gevarieerder).

  2. Ik kan helemaal aansluiten bij jou manier van afvallen. Zo doe ik het ook. En het is vol te houden, vind ik zelf dan he haha. Maandag komt mijn maandelijkse update over afvallen weer online.

  3. Ohhh dat klinkt zo niet eens echt als een dieet! Wat fijn dat je toch nog zoveel dingen mag! Dan heb je ook niet zo snel dat het dieet gaat vervelen! Heel veel succes!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Close

NEXT STORY

Close

Kleine kinderen en fast food?

26 juni 2017
Close

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om je de beste surfervaring mogelijk. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder dan ben je akkoord met deze instellingen.

Sluiten