De eerste week Weight Watchers is voorbij. Ik was erg zoekende in hoe ik het kon toepassen in mijn leven en het kon combineren met het gezinsleven. Iedere week zal ik vertellen hoe het is gegaan. Ben ik ondanks het zoeken naar hoe het werkt toch nog wat afgevallen? Of is er helemaal niets vanaf? Ik vertel het je in deze update.

sandwich

Even inkomen

Stiekem valt het me best wel tegen en vind ik het hele systeem erg stom. Nergens kan ik houvast vinden. Ik ben gewend om een dieet te volgen waarbij er een weekmenu wordt voorgekauwd. Maar goed, dat werkt dus niet voor me, anders had ik nu geen Weight Watchers geprobeerd. Ik zoek me suf naar recepten, maar ik krijg er vooral honger van. De moed zakt me stiekem al in de schoenen. Ik besluit om de eerste dag gewoon te eten wat ik normaal gesproken eet. Ik stapte uit bed, maakte een bakje yoghurt met muesli en zag ineens een zakje met nog een paar dropjes op het aanrecht liggen. Ik heb ze eerst gewogen en stopte ze toen in mijn mond. 8 punten maar liefst, in 5 mini dropjes. Zo gaat het dus hard met die punten! Ook had ik een schep muesli minder in mijn yoghurt moeten doen en had ik beter halverwege de ochtend geen eierkoek kunnen eten. Of ik had minder uitgebreid moeten lunchen. Nou ja, om half 2 ‘s middags was ik al door mijn punten voor die dag heen. En ik maar denken dat het allemaal wel meeviel met wat ik zoal naar binnen schoof. Ik moet dus echt even inkomen.

wrap-lunch

Ik krijg de feeling

Via Instagram scroll ik langs wat hashtags die te maken hebben met Weight Watchers. Veel meiden delen recepten van de gerechten die ze maken en zo doe ik leuke ideeën op. Op dag twee eet ik een bakje yoghurt met wat muesli als ontbijt en ik zet een twee liter fles met water in de koelkast. Ik leg mezelf op dat die aan het eind van de dag leeggedronken moet zijn. Bij de lunch eet ik een wrap die ik lekker heb gevuld met groente en kipfilet. Dat is lekker! Tussendoor eet ik nog een appel en als diner eet ik een recept die ik vond op de website van Weight Watchers. Na het eten heb ik nog 4 punten over. Die ik opmaak met een koekje en later een bakje chips. Niet hele gezonde keuzes, maar hey, ik dronk wel 2 liter water en heb geen enkele punt teveel (of te weinig) gegeten. Dit voelt goed!

yoghurt-muesli

De teugels vieren

Zo gaat het een aantal dagen goed, tot het weekend, dan laat ik de teugels toch wat vieren. Ontzettend zonde. Maar ik vind het heel moeilijk om goed te eten als Joost ook thuis is. Dat ligt totaal niet aan hem, maar ik vind het gewoon gezellig om een chippie en een biertje te eten en drinken. Slaat nergens op eigenlijk. Want wat is er nu gezellig aan eten en drinken? Ik probeer nog wat gezondere keuzes te maken en dat gaat best goed. Maar ik vergeet sommige dingen in te voeren in de app en heb daardoor totaal geen overzicht en idee van de punten die ik heb opgemaakt.

weight-watchers-pasta

Tussenstand

Ik begon op dinsdag met Weight Watchers, maar wil graag mijn weegdag op vrijdag hebben. Sowieso omdat dit gunstiger is, maar ik begin op vrijdag vaak ook later met werken, waardoor ik echt de tijd heb even rustig te wegen en te meten (want ook meten vind ik erg belangrijk, je hoeft niet altijd resultaat te zien op de weegschaal, maar je omvang kan wel veranderen). Dus na 3 dagen ga ik al op de weegschaal. Ik ben verbaasd. Ik ben namelijk al 2,5 kilo afgevallen! Bizar. Ik denk dat het vooral te wijten is aan het vele water wat ik drink. Ik plas enorm veel en vocht afdrijven is nu eenmaal goed voor de kilo’s.

Stiekem ben ik dus erg tevreden over deze eerste week waarin ik vooral heel erg zoekende was.

Show Full Content

About Author View Posts

Joyce

Hoi! Ik ben Joyce (32), schrijfster én oprichtster van MamaKletst.nl. Moeder van twee jongens, Luuk (6) en Maik (4). Samen met mijn vriend en mijn 2 kinderen woon ik in het mooie Amersfoort. Naast mijn blog werk ik op een BSO en volg ik een studie tot pedagogisch medewerker. Daardoor weet ik veel over het reilen en zeilen in moederland, waar ik weer goed over kan schrijven op MamaKletst!

Previous Weekoverzicht #82: Schoonmaak, zwemmen en Hip & Healthy
Next Gastbloggers gezocht!

5 thoughts on “Weight Watchers week 1

  1. Jij kan dingen! Ik vind het ook altijd zo lastig om gezonde keuzes te maken als mijn meneer ‘s avonds thuis is. Toastjes zijn dan toch gezelliger dan komkommer. Stom he? Al is komkommer met zelfgemaakte hummus bijvoorbeeld wel ontzettend lekker!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Close

NEXT STORY

Close

Weekoverzicht #6: Naar de toppers

1 juni 2014
Close

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om je de beste surfervaring mogelijk. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder dan ben je akkoord met deze instellingen.

Sluiten